advies & indicatie in de zorg

Zorgvrager

Als u als zorgvrager een indicatie nodig heeft voor persoonlijke verzorging en/of verpleging van waaruit u de zorg wil bekostigen d.m.v. een PGB of ZIN, dan bent u bij Stichting Goed Thuis aan het juiste adres.

Bent u verzekerd bij VGZ, ACHMEA (Zilveren Kruis), ONVZ, ENO of MENZIS en alle zorgverzekeraars die daaronder vallen, dan declareert Stichting Goed Thuis de PGB indicatiestelling via onder-aanneming rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. Nadat u een PGB indicatie aanvraag heeft gedaan ontvangt u een mail waarop u een akkoord dient te geven. Dit geldt niet voor ZIN en WLZ indicaties. Bent u bij een andere zorgverzekeraar verzekerd dan ontvangt u een factuur van onze werkzaamheden. Deze kosten kunt u indienen bij uw zorgverzekeraar, afhankelijk van uw polis zal dit geheel of gedeeltelijk vergoed worden. Wanneer u uw PGB, ZIN of WLZ indicatieaanvraag bij ons indient ontvangt u een mail met informatie over de kosten.

 

Zorgorganisatie

De kosten van de indicatiestelling worden aan u als zorgorganisatie gefactureerd.  Na iedere periode van 4 weken ontvangt u een verzamelfactuur met per zorgvrager een bijlage waarop de verrichte werkzaamheden vermeldt staan. Deze uren kunt u meenemen in uw declaratie naar de zorgvrager/zorgverzekeraar. Als een afspraak voor indicatiestelling onverhoopt niet kan doorgaan dient u dit maximaal 24 uur van te voren te melden. Dit kunt u doen via ons rechtstreekse nummer of via het mailadres. Deze gegevens vindt u op de contact pagina. Als de afmelding niet binnen de gestelde tijd is gedaan (No Show) wordt er € 65,- in rekening gebracht.